ترازو چیست ؟

در زبان عربی نام ترازو، میزان می باشد که در قران کریم نیز ترازو را با این نام به عنوان بر پا دارنده ی عدل و وسیله ای جهت سنجش معرفی شده است. ترازو یکی از قدیمی ترین ابزار جهت اندازه گیری می باشد ، که گذشته ی صنعت ترازو به حدود 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد، با توجه به مقبره های فراعونه ی مصر دیده می شود که نقاشی ترازو نی بروی مقبره ها حکاکی و درج گردیده است، همچنین در زمان عهد عتیق به ترازو نیز اشاره های کوچکی گردیده است. ترازو در گذشته کاربرد دیگری داشت که جهت اندازه گیری زمان نیز به کار می رفت، در ریاضیات نیز از ترازو برای بدست آوردن نسبت مستقیم و معکوس استفاده می گردید .

ترازو امروزه در مدل های بسیار متنوع در حال تولید و پیشرفت می باشد، ترازو سال های زیادی است که از مدل ترازوی قپانی، ترازوی عقربه ای به ترازوی دیجیتالی تغییر یافته و ابزار استفاده شده در ترازوی دیجیتال نسبت به ترازو عقربه ای بسیار حساس تر و دقیق تر گردیده است، دقت ترازو دیجیتال امروزه ازاهمیت بسیار زیادی برخودار می باشد که از این جهت نیز تنوع محصولی ترازو آغاز گردید.

تقریباً همه ما حداقل یکبار از ترازو استفاده کرده ایم. برخی از افراد وزن خود را برای اهداف سلامتی یا ورزشی بصورت روزانه بررسی می کنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر از ترازو برای اهداف تجاری مانند استفاده در سوپرمارکت، محل کار استفاده می کنند. در این مقاله شما را با انواع ترازو و کاربرد های آن ها آشنا خواهیم کرد.

انواع ترازو های مجود در بازار

ترازو انواع مختلفی دارد که برای محیط های خاص طراحی شده اند و هر کدام کارایی خاصی را دنبال می کنند که در ادامه به شرح چند مورد از مهمترین آن ها می پردازیم:

ترازو آزمایشگاهی

ترازو آزمایشگاهی یکی از دقیق ‌ترین ترازو های ممکن برای اندازه‌ گیری وزن ماده در آزمایشگاه محسوب می‌ شود. ترازو آزمایشگاهی یکی از مهم ‌ترین وسایلی است که یک آزمایشگاه باید به آن مجهز باشد و در صورت نبود آن در روند کار مشکل پیش خواهد آمد.

این ترازو به دلیل استفاده در آزمایشگاه حتماً باید بدون هیچ ‌گونه خطایی کار کند. این ترازو از دقت بالایی برخوردار بوده که دقت آن به چند هزارم گرم بدون تأثیرات هوا در محیط می ‌رسد. ترازو آزمایشگاهی انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ ها انالیتیکال نامیده می‌ شود.

آنالیتیکال در اندازه ‌گیری وزن‌ های کوچک عملکرد خوبی نشان داده و مقاومت خوبی نسبت به ظریف بودنش از خود نشان داده است.

ترازو مخصوص وزن کشی

ترازو وزن کشی عقربه ای

ترازو عقربه ایدر حال حاضر برای وزن کشی استفاده می ‌شود و با این حال که ترازو های دیجیتال برای این مورد ساخته شده‌ اند، همچنان ترازو عقربه ‌ای در زمینه وزن کشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و همچنان در بازار وجود دارند.

یکی از ویژگی‌ های این ترازو نسبت به نوع دیجیتال آن مستحکم بودن آن است، اما در زمینه دقت به پای نسخه دیجیتالی نمی‌ رسد و نوع عقربه‌ ای آن از دقت بسیار پایین ‌تری ساخته شده. اگر قصد خرید ترازو عقربه ‌ای را داشتید به این نکته توجه کنید که مشکلاتی مانند قطعی سیم برق یا تمام  باتری را ندارند و از ترازو های دیجیتالی وزن کشی قیمت کمتری را دارا هستند، اما همان ‌طور که گفته شد از دقت کمتری بهره می ‌برند.

 

ترازو وزن کشی دیجیتال

ترازو وزن کشی دیجیتال، با داشتن دقت مناسبی که دارند در کار های بسیار زیادی از جمله فروشگاه ‌ها استفاده می ‌شوند و دارای کیفیت بسیار خوبی هستند که در نوع خودشان عالی است.

ترازو وزن کشی دیجیتال با نمایشگر ال ای دی که روی آن‌ ها کار گذاشته شده، وزن اجسام دلخواه را به صورت دیجیتالی بر حسب واحد کیلوگرم و در بعضی موارد بر حسب واحد پوند نمایش می‌ دهد.

همان ‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، ترازو وزن کشی دیجیتال از دقت بسیار خوبی نسبت به ترازوی عقربه ‌ای بهره می ‌برد. این دستگاه به طور مستقیم به برق شهری متصل می ‌شود و باتری یا منبع ذخیره انرژی ندارد.

ترازو هوشمند

ترازو هوشمند با کارایی فوق‌العاده خود و دقت اندازه‌ گیری وزن، در بین افراد زیادی محبوب شده و با این ترازو شما می ‌توانید با اندازه‌ گیری وزن خود از سلامتی بدنی ‌تان آگاه شوید. در واقع ترازو هوشمند بی دلیل نام هوشمند را به دوش نمی ‌کشد و خصوصیات بسیاری دارد.

 ترازو هوشمند از قابلیت اتصال به گوشی‌ های هوشمند از طریق فناوری بلوتوث بهره می ‌برند و اگر شما ساعت هوشمند هم دارید می ‌توانید با استفاده از آن به ترازو متصل شوید.

این ترازو دارای یک اپلیکیشن مخصوص به خود است که با دانلود کردن آن می ‌توانید به اطلاعاتی مانند چربی بدن خود و آمار روزانه استفاده از ترازو را کنترل کنید.

این دستگاه برای افراد ورزشکار که قصد اضافه یا کاهش وزن را دارند بسیار کاربردی واقع می‌ شود.

ترازو های مختلفی از جمله باسکول ، کفه ای و… نیز می توان نام برد

ترازو

 

 

برای دیدن انواع این ترازو ها با اصالت اصلی و گارانتی معتبر بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *