بخور گرم چیست و کارآیی آن در کجاست؟

دستگاه بخور گرم یک تکنولوژی قدیمی است و برای تولید بخار نیاز به انرژی بیشتری دارد. یکی از عامل های مضر برای سلامتی افراد، کاهش رطوبت هوا می باشد. منظور از رطوبت هوا، میزان بخار آب موجود در هوا می باشد.

میزان رطوبت هوای داخل خانه باید حدود 40 تا 45 درصد باشد.

در صورتی که میزان بخور هوا کمتر از این عدد باشد، هوا بسیار خشک می باشد و شرایط مناسب برای رشد انواع باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا فراهم می شود. دستگاه بخور گرم در حقیقت آب را می جوشاند و بخار تقطیر شده را در هوا پخش می کند که مثل افشاندن ملایم آب گرم در هوا است.

رطوبت ایجاد شده توسط بخور گرم در هوای سرد اتاق، برای تنفس بهتر است.

بخور های گرم به منظور جلوگیری از رشد باکتری ها در محفظه بخور، به تمیز کردن متناوب احتیاج دارند. این دستگاه به طور معجزه آسایی بر روی تمامی سیستم های بدن شما تاثیر می گذارد و موجب بهبود عملکرد سیستم های بدن می شود.

بسیاری از پزشکان نیز در فصل های سرد سال استفاده از بخور گرم را پیشنهاد می کنند. فواید بخور گرم بسیار زیاد می باشد و بر سلامتی شما تاثیر زیادی می گذارد. که در ادامه به چند موذد از مهمترین فواید و معایب بخور گرم اشاره خواهیم کرد.

فواید استفاده از بخور گرم :

بخور گرم باعث افزایش تعریق رگ های پوستی و در نتیجه افزایش گردش خون در پوست می شود. این موضوع در بهبود تغذیه و اکسیژن رسانی به پوست نقش پررنگی دارد. بنابر این بخور گرم موجب درخشان، شفاف و سالم تر ماندن پوست می شود. 

بخور گرم به پاکسازی پوست صورت و باز کردن منافذ مسدود شده کمک می کند. در نتیجه تمامی آلودگی ها را از سطح پوست برطرف نموده و پوستی تمیز و لطیف به شما می دهد. 

تمیز بودن پوست باعث مش ود تا مواد مغذی و سرم ها و کرم ها بهتر به پوستتان نفوذ کنند. بنابر این قبل از لایه برداری یا استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی پوست می توانید از بخور استفاده کنید. 

بخور در رفع گرفتگی سینوس و سردرد های ناشی از سینوزیت و گرفتگی بینی موثر می باشد. بخور گرم از خشکی گلو و سوزش چشم ها به هنگام سرما خوردگی در ماه های سرد سال جلوگیری می نماید. شما می توانید با اضافه کردن اسانس های روغنی به بخور گرم، به رفع احتقان سینوس ها کمک کنید. 

بخور گرم می تواند از طریق پاکسازی پوست و رفع انسداد منافذ که دلیل اصلی ایجاد جوش ها هستند، از بروز جوش و آکنه جلوگیری نماید. در واقع وقتی پوستتان تمیز شده و خبری از تجمع چربی و آلودگی نباشد، جوش ها هم پدیدار نمی شوند.

معایب استفاده از بخور گرم :

یکی از معایب بخور گرم، افزایش احتمال خطر سوختگی با بخار شدید و آب داغ خصوصاً در دستگاه بخور است. به علاوه افزایش رطوبت گرم در محیط و تنفس بخار گرم کمی سخت تر است. بنابر این مصرف بخور گرم برای افرادی که دچار درگیری نای و التهاب های تنفسی هستند مناسب نمی باشد. همچنین برای پیشگیری از سوختگی، در هنگام استفاده از بخور گرم برای پوست، فاصله صورت از دستگاه را حفظ کنید. 

افرادی که التهاب و قرمزی مزمن روی پوست خود دارند، نباید از بخور گرم استفاده کنند. زیرا بخور گرم باعث گشاد شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون می شود که وضعیت التهابات پوستی مزمن و جوش های قرمز را وخیم تر می کند. در نتیجه ممکن است جوش های پوستی دردناک و ملتهب تری ایجاد شود.

مکانیزم عملکرد دستگاه بخور گرم :

بخار درمانی از روش های موثر در حفظ سلامتی بوده که از مصر باستان تا به امروز مورد استفاده می باشد. دستگاه بخور گرم با برقکار می کند. این دستگاه دارای المنت است که موجب جوش آمدن آب می شود.

پس از آن که آب درون محفظه به جوش آمد، بخار آب حاصل از آن محیط اطراف را مرطوب می کند. از آن جایی که این دستگاه ابتدا آب را می جوشاند، بخار آب تولید شده در این دستگاه  استریلیزه شده و عاری از آلودگیاست.

دستگاه بخور گرم موجب تامین رطوبت مورد نیاز می گردد. از این رو می توان از آن برای بهبود علائم آسم، آلرژی، سینوزیت، سرماخوردگی و عفونت استفاده نمود. استفاده از این دستگاه محدود به فصل خاصی نمی باشد.

بخور گرم

 

 

برای دیدن انواع  بخور گرم با اصالت اصلی و گارانتی معتبر بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *