دستگاه بخور چیست و مزایای آن کدام است؟

دستگاه بخور را می توان نوعی دستگاه رطوبت ساز به شمار آورد.

یک رطوبت ساز خانگی و موثر که لزوم استفاده از آن در همه فصول احساس می شود.

این دستگاه با ساختار مناسب خود، رطوبت موجود در محیط را تنظیم و متعادل نموده و از این طریق، مانع از تکثیر عوامل بیماری زا همچون میکروب ها می شود. زمانی که هوا سرد می شود؛ میکروب ها و ذرات معلق موجود در هوا افزایش یافته و احتمال سرماخوردگی را بالا می برند.

دستگاه بخور با عملکرد عالی خود باعث نابودی این عوامل شده و احتمال بروز حساسیت ها و بیماری هایی همچون سرماخوردگی را کاهش می دهد.

معمولاً در فصل زمستان، درد سینوس بسیاری از افراد شروع می شود. در واقع هوای خشک باعث می شود بیشتر از حد معمول رنج ببرید. به سختی می توان خوابید، بینی خشک و دردناک می شود.

اما خوشبختانه استفاده از یک رطوبت ساز التراسونیک خانگی حس  خیلی خوبی به شما می دهد.

دیگر به خاطر خشکی سینوس ها در شب مشکل خواب ندارید. سلامتی کلی شما بهبود یافته و حس بهتری خواهید داشت.

آمدن به خانه ای راحت برایتان لذتبخش است نه مثل قبل سخت. خرید یک دستگاه بخور در خانه مزایای بسیاری را به همراه دارد.

مزایای دستگاه بخور

از فواید دستگاه بخور می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میکروب‌ ها، قارچ‌ ها یا باکتری‌ ها می ‌توانند در دستگاه‌ های بخور (به خصوص بخور سرد) لانه کرده و رشد کنند. در ویژگی های دستگاه رطوبت ساز باید به این نکته توجه کرد که بهتر است دستگاهی خریداری شود که مجهز به ساختار ضد میکروبی باشد تا از رشد باکتری‌ ها پیشگیری به عمل آید.

اگر دستگاه بخور شما چنین گزینه‌ ای را ندارد، در شستشو و نگهداری از آن به شدت دقت نمایید تا تبدیل به مکانی برای پرورش میکروب‌ ها نشوند.

دستگاه بخور می ‌تواند از خطر ابتلا به آنفلوانزا بکاهد. محققان پس از پخش ویروس آنفلوانزا (توسط سرفه‌‌ ی شبیه ‌سازی‌ شده) در فضای بسته‌ و افزایش رطوبت هوا به بیش از ۴۰ درصد، متوجه شدند که ذرات ویروس به‌سرعت از کار می‌ افتند و از آلوده ‌کنندگی آنها کاسته می‌ شود.

اگر یک کتری پر از آب را روی اجاق قرار دهید می ‌تواند رطوبت مطلوبی را برای منزل شما فراهم نماید. اما این عمل اصلاً ایمن نیست به خصوص اگر کودک در منزل داشته باشید. اگر می‌ خواهید همزمان هم به تامین رطوبت منزل خود فکر کنید و هم ایمنی لازم را فراهم نمایید، دستگاه بخور سرد یکی از بهترین گزینه ‌هایی است که به شما پیشنهاد می ‌شود.

برخی از افراد در فصل زمستان، دچار خشکی و شکنندگی پوست، لب و موهایشان می ‌شوند. بسیاری از دستگاه ‌های حرارتی، هوای گرم و خشک را به فضای داخل خانه یا اداره می ‌افزایند که این هوا موجب خشکی یا خارش پوست و پوسته‌ پوسته شدن بدن می‌ شود. هوای سرد زمستان هم پوست را خشک می ‌کند. با استفاده از دستگاه بخور می ‌توان فضای داخل ساختمان را مرطوب نگه داشت و از ابتلا به خشکی و ترک های پوستی جلوگیری کرد.

با استفاده‌ی درست از دستگاه بخور، می ‌توان علائم حساسیت و آسم را کاهش داد. هوای مرطوب برای افراد مبتلا به سینوزیت یا خشکی راه ‌های هوایی که مستعد حساسیت هستند مناسب است و از مشکلات آنها می ‌کاهد. محققان در بررسی‌ هایی که روی معلمان مدارس انجام دادند، دریافتند که آن دسته از معلم‌ هایی که در فضایی با رطوبت بسیار پایین یا بالا قرار می‌ گیرند، در خطر ابتلا به علائمی شبیه به آسم هستند.

به طور کلی رطوبت ایده‌‎ آل برای منزل باید بین ۴۰ تا ۶۰% باشد. به منظور اندازه گیری رطوبت خانه خود می‌ توانید یک رطوبت سنج تهیه کرده و آن را در اتاق نصب کنید اما یک راه بهتر این است که دستگاهی را انتخاب نمایید که رطوبت آن قابل تنظیم باشد. اگر دستگاه بخور شما کنترل از راه دور هم داشته باشد که دیگر خیلی بهتر است.

فواید دستگاه بخور برای خانه:

رطوبت ناشی از دستگاه بخور ، حتی برای خود خانه و وسایل آن نیز مفید است. هر گیاه خانگی که به رطوبت نیاز داشته باشد، در فضای مرطوب سرزنده و شاداب می‌ شود و کف‌پوش چوبی یا مبلمان خانه هم دوام بیشتری پیدا خواهند کرد.

همچنین رطوبت می ‌تواند از ترک برداشتن کاغذ دیواری و ایجاد الکتریسیته‌ ی ساکن، پیشگیری کند.

هوای مرطوب نسبت به هوای خشک، فضا را گرم‌ تر نگه می ‌دارد و البته در ماه‌ های زمستانی سال، از مصرف انرژی بیشتر پیشگیری و در هزینه‌ های مربوط به آن صرفه‌ جویی می ‌کند.

 

دستگاه بخور

 

 

برای دیدن انواع بخور دستگاه با اصالت و گارانتی معتبر بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *