بخور سرد چیست و چه مزایایی دارد؟

دستگاه بخور سرد به انگلیسی cold mist humidifiers  یکی از روش های رایج برای افزایش و تأمین رطوبت است. دمای بخور سرد اغلب پایین تر از دمای محیط است و در نتیجه به آن سرد گفته می شود.

همچنین در بخور سرد، آب بخار نمی شود، بلکه طی فرآیندی به توده ای مه مانند و غبار گونه در می آید که سبب افزایش رطوبت هوا می گردد. دستگاه بخور سرد به طور ویژه برای کاهش اثرات ناخوشانید ناشی از هوای خشک مورد استفاده قرار می گیرند.

براستی، رطوبت هوا می تواند به طور خاص برای درمان خشکی پوست، احتقاق بینی، التهاب گلو و خشکی لب ها مفید باشد.

آنها همچنین می توانند برخی از علائم ناشی از آنفولانزا یا سرماخوردگی را کاهش دهند.

هنگامی که فرزند شما دچار سرفه های مکرر و گرفتگی در مجرای تنفسی (احتقان بینی) است، یکی از پیشنهادات ایمنی که احتمالاً خواهید شنید، وجود رطوبت در هوا است. بخور سرد باعث پراکندگی بخار در خانه می شود و می تواند به کاهش ناراحتی کودک کمک کند. این دستگاه‌ ها با دو روش تبخیری و اولتراسونیک کار می ‌کنند و از آن جهت که آب را داغ نمی ‌کنند، مصرف برق پایینی دارند که در ادامه به عملکرد این دو دستگاه اشاره خواهیم کرد.

دستگاه بخور سرد تبخیری

در این مدل دستگاه، فیتیله‌ ای وجود دارد که آب را جذب کرده و هوا از آن به داخل فیتیله دمیده می ‌شود.

بر اثر این کار بخار خنک و مطلوبی تولید شده و در محیط پخش می‌ شود. همچنین این مدل دستگاه آلودگی ‌های محیطی را به خود جذب می ‌کند.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک

دستگاهی که با این تکنولوژی بخار سرد تولید می ‌کند، با استفاده از سیستم لرزش این کار را انجام می ‌دهد. لرزش اولترا سونیک به کمک دیافراگی انجام می ‌شود که داخل آن قرار دارد و خیلی سریع می ‌لرزد. بدین ترتیب آب به بخار سرد تبدیل می‌ شود.

فواید بخور سرد برای پوست

امروزه استفاده از بخور سرد برای شادابی و سلامت پوست بسیار رایج شده است. بخور سرد با ایجاد رطوبت لازم در هوای محیط اطراف شما به هیدراته و نرم شدن پوست شما کمک می کند. مخصوصاً در فصل زمستان که هوا سرد است و رطوبت خود را از دست می دهد، لازم است تا با استفاده از دستگاه بخور سرد ، میزان رطوبت هوا را کنترل کنید.

رطوبت تولید شده توسط دستگاه بخور سرد، موجب عدم ایجاد خشکی، خارش و ترک خوردن پوست می شود. بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند که وجود رطوبت نسبی در هوا تاثیر مستقیم در زیبایی و سلامت پوست صورت خواهد داشت.

فواید بخور سرد برای مو

با خشک شدن پوست مو حالت دهی به مو سخت تر شده، پوست سر شوره میزند و احساس بدی در فرد ایجاد می کند. راه حل کاربردی برای جلوگیری از خشکی مو ، بهبود حالت دهی و رنگ موی سر و کاهش شوره سر استفاده از دستگاه بخور سرد است.

دستگاه بخور سرد با کنترل میزان رطوبت هوا ، باعث جلوگیری از خشکی پوست سر شده و در شادابی مو های شما تاثیر بسیاری دارد.

هنگامی که پوست سر رطوبت خود را از دست بدهد حالت دهی مو سخت تر شده و شما به ناچار باید از سشوار ، اتو مو و حالت دهنده های شیمیایی استفاده کنید که اینکار موجب آسیب رسیدن به پوست و ریشه مو شما خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل شما با استفاده از دستگاه بخور سرد مناسب در محیط منزل و محل کار خود از خشکی پوست و مو خود جلوگیری کنید.

فواید بخور سرد برای کودکان

بخور سرد با کنترل رطوبت هوای اتاق کودکان و نوزادان از مشکل گرفتگی بینی و سرما خوردگی جلوگیری می کند. همچنین رطوبت تولید شده توسط دستگاه بخور سرد مسیر تنفسی بدن را نرم کرده و کودک شما هنگام خواب راحت تر نفس می کشد و آرامش بیشتری خواهد داشت.

همچنین افزایش سطح رطوبت اتاق کودک از خشکی پوست صورت، لب و موی کودک شما جلوگیری می کند.

عدم استفاده از بخور سرد در منزل و اتاق نوزاد در فصول سرد یا در شهر هایی که آب هوای خشک دارند موجب بروز مشکلات متعددی برای نوزاد شما خواهد شد.

هوای خشک احتقان بینی را تشدید کرده و موجب خشکی سینوس ها و مجرای تنفسی کودکان می شود که در نتیجه آن تنفس برای نوزاد شما سخت تر شده و موجب ناراحتی و گریه آن می شود.

در زمان خرید دستگاه بخور سرد باید به چه نکاتی توجه داشت

حجم آب مناسب

مقدار مناسب حجم مخزن آب دستگاه باید در حد مورد نیاز مصرف باشد.

دلیل آن این است که اگر آب مدت زمان زیادی در این دستگاه بماند تولید قارچ کرده و محیط را آلوده می کند.

به همین دلیل باید مقدار آب در حدی باشد که تمام آن را استفاده کنید و شما هر روز بتوانید مخزن را بشویید.

البته لازم به ذکر است که در بعضی از دستگاه های جدید آب مورد مصرف یونیزه می گردد.

تکنولوژی روز

همانطور که در ابتدا گفته شد سه نوع دستگاه بخور موجود می باشد که بهترین نوع آن اولتراسونیک است زیرا قطرات آب را به حد مناسبی ریز می کند که بهتر و بیشتر در هوا پخش می شود. نه تنها بهتر در پوست و سیستم تنفسی نفوذ می کند بلکه مصرف برق را هم کاهش می دهد.

طراحی دلنشین

زیبایی نیز از نکات مهم در خرید دستگاه بخور سرد می باشد زیرا طراحی ظاهری مناسب این امکان را به شما می دهد که در هر نقطه از منزل از آن استفاده کنید.

قیمت مناسب

قیمت دستگاه بخور بازه گسترده ای در بازار دارد که ممکن است خریداران را سردرگم نماید، لازم است بدانید به علت آنکه این  محصول تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن دارد استفاده از محصولات بی کیفیت و دارای گارانتی نامعتبر باعث هدر رفتن  پول و  مهمتر از آن آسیب به سلامت  ریه می گردد

بخور سرد

 

 

برای دیدن انواع  بخور سرد با اصالت اصلی و گارانتی معتبر بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *